Kehity digiajan asiakaspalvelijana

Kesto: 1 pv , Opetuskieli: suomi, Materiaalikieli: suomi, Materiaali: pdf
Kehity digiajan asiakaspalvelijana, ei tenttiä
1.00 Kpl
Kehity digiajan asiakaspalvelijana (1 pv), 09.08.2024
400 €
+ alv.. 24%.
Oppiasopimushinta: 340,00€

Tuotekuvaus

Koulutuksessa saat eväät onnistuneisiin asiakaskohtaamisiin digiaikana. Opit viestimään positiivisesti, asiakaslähtöisesti ja selkeästi eri palvelukanavissa. Koulutuksessa käsittelemme mm. seuraavia aihe-alueita:

• Mielikuvien luominen kirjoittamalla
• Miten viestin tyylikkäästi, selkeästi ja osuvasti sähköpostitse
• Millainen on vuorovaikutustyylisi ja miten erilaisten asiakkaiden kanssa kannattaa toimia
• Chat- ja puhelinkeskustelun tärkeät vaiheet

Koulutus on osallistava ja sisältää runsaasti harjoituksia, keskustelua sekä käytännön esimerkkejä.

Kohderyhmä

Koulutus on tarkoitettu sinulle, joka haluat oppia viestimään asiakaspalveluhenkisesti digiajan palvelukanavissa. Koulutus keskittyy erityisesti kirjallisiin viestintätaitoihin (sähköposti, tiketteihin vastaaminen, chat), mutta käsittelemme myös puhelinvuorovaikutusta.

Koulutuksen hyödyt

1.Saat vinkkejä niin arkisiin kuin vaativiinkin viestintätilainteisiin

2. Opit viestimään asiakaspalveluhenkisesti

3. Osaat toimia vuorovaikutustyyliltään erilaisten asiakkaiden kanssa

4. Tiedät mihin asioihin chat- ja puhelinkeskusteluissa kannattaa kiinnittää huomiota

5. Saat selkeän käsityksen siitä millainen on hyvä sähköpostiviesti



Ohjelma

Päivämäärä Aloitusaika Lopetusaika Huom!
09.08.202409:0016:00

Koulutuksen ohjelma

Kirjallisen asiakaspalvelun erityispiirteet palvelukanavana

  • Miten eri palvelukanavat eroavat vuorovaikutuksen näkökulmasta

Mielikuvien luominen kirjoittamalla

  • Onko oikeaa tai väärää tapaa viestiä asiakkaille?
  • Yhtenäisen mielikuvan luominen eri kanavissa
  • Miten sanavalinnat vaikuttavat mielikuviin – esimerkkejä

Erinomaisen kirjallisen asiakaspalvelun osa-alueet

  • Tyyli, selkeys, osuvuus ja nopeus

Miten viestin tyylikkäästi

  • Sopivan kirjoitustyylin valinta eri tilanteisiin
  • Viestin aloittaminen ja lopettaminen
  • Kuinka luodaan kontakti asiakkaaseen ja miksi se on tärkeää
  • Miten viestin saa positiiviseksi
  • Vinkkejä asiakaspalveluhenkisiin sanavalintoihin

Miten viestin selkeästi

  • Keinoja viestin silmäiltävyyden ja helppolukuisuuden parantamiseksi
  • Miten ohjeet kannattaa kirjoittaa
  • Mistä tunnistaa kapulakielen ja asiat voi sanoa selkeästi 
  • Arjen oikeinkirjoitusvinkkejä

Miten varmistan viestini osuvuuden

  • Kuinka viesti kannattaa jäsennellä
  • Osuva tapa vastata kysymyksiin
  • Kuinka viestitään lukijaa puhuttelevasti

Vuorovaikutustaidot puhelinpalvelussa

  • Onnistuneen vuorovaikutuksen resepti
  • Oman vuorovaikutustyylin testi
  • Erilaiset vuorovaikutustyylit ja niihin mukautuminen

Onnistunut asiakaskohtaaminen puhelun ja chatin eri vaiheissa

  • Puhelun ja chatin aloitus
  • Samalle aaltopituudelle pääseminen
  • Johdon otto
  • Kartoitus/tilanteen selvittely
  • Asian hoitaminen
  • Tilanteen päättäminen 

Paikka

Etäkoulutus

Kouluttaja

Benjamin Javne, KTM. Kouluttaja on pidetty ja asiantunteva kouluttaja, joka on kirjoittanut aiheesta kirjan Sujuvaa asiakaspalvelua sähköpostitse (Yrityskirjat, 2013).

Kurssilaisten palautteita Benjaminin pitämistä koulutuksista:

  • ”Kurssi oli kattava katsaus siitä, miten voin parantaa sähköpostiviestejäni, jotka lähetän asiakkaille. Sain paljon neuvoja, joita voin hyödyntää työssäni sekä myös muilla elämänalueillani. Kiitos paljon!”
  • ”Loistava tilaisuus. Olisi pitänyt osallistua jo ajat sitten! Konkreettista hyötyä työhön.”
  • ”Tosi hyvä, olisin voinut kuunnella/opiskella vielä lisääkin.”
  • ”Hyvä ja käytännönläheinen koulutus. Kiitos!”
  • ”Hyviä, käytännnönläheisiä ohjeita ja neuvoja.”
  • ”Todella hyvä. kiitos kouluttajalle!”
  • ”Asiakaspalvelun ja myös muun kuin pelkän sähköpostitse tapahtuvan kirjallisen viestinnän kannalta erittäin keskeinen ja hyvä koulutus. Koulutuksessa kiinnitettiin loistavasti huomio konkreettisiin kehityskohteisiin asiakaspalvelun laadun parantamiseksi.”
Peruutusehdot

Ilmoittautuminen on sitova. Mikäli ilmoittautuja ei pääse kurssille, voi hänen sijastaan tulla toinen henkilö. Mikäli ilmoittautumisen peruutus tehdään vähemmän kuin 14 päivää ennen kurssin alkua, veloitamme toimisto- ja varauskuluina 50% kurssimaksusta. Mikäli ilmoittautunut jää saapumatta kurssille ilman peruutusilmoitusta, veloitamme koko osallistumismaksun. Kurssimateriaalin toimittamisesta oppilaalle peruuntumistapauksessa veloitamme lisäksi 100 EUR. Peruutusmaksut veloitetaan myös sairastapauksissa.

Oma koulutus tai tapahtuma Oppia.fi:hin?

Ota yhteyttä!