ITIL® 4 Foundation

Kesto: 2.0 pv
Kurssin hinnoittelu

Tuotekuvaus

ITIL® 4 on maailmanlaajuisesti tunnustettu viitekehys, joka tarjoaa kattavan toimintamallin teknologiapohjaisten palveluiden kehittämiseen, toimittamiseen ja hallintaan. ITIL® 4 Foundation -valmennus antaa jokaiselle palvelualalla toimivalle keskeisen perusosaamisen, vahvistaen osallistujien kykyä kehittää asiakaslähtöistä palvelutoimintaa, parantaa tehokkuutta ja tukea jatkuvaa parantamista.

Valmennuksessa käsitellään palveluiden hallintaa ja toimitusta sekä niiden linkittämistä liiketoiminnan tavoitteisiin. Valmennuksen käyneet osaavat IT-palvelunhallinnan keskeiset periaatteet ja ymmärtävät ITILin tarjoamat hyödyt menestyvälle organisaatiolle. Wakaru tarjoaa osallistujille kattavan tenttipreppausmateriaalin ja kokeneet valmentajat, jotta osallistujilla on parhaat mahdollisuudet menestyä ITIL® 4 Foundation -sertifiointitentissä.

Valmennuksen hyödyt

  • Ymmärrys moderneista palveluorganisaatioista – Saat kattavan käsityksen IT- ja digipalveluorganisaatioiden toiminnasta osana palvelunhallinnan viitekehystä.

  • Hallitset palvelunhallinnan keskeiset periaatteet, termit ja käsitteet – Omaksut palvelunhallinnan periaatteet ja keskeiset käsitteet, jotka ovat olennaisia palveluiden tehokkaassa toimittamisessa.

  • Arvovirtojen hyödyntäminen nopeuden, laadun ja tehokkuuden parantamiseksi – Opit, miten arvovirrat tukevat organisaation toimintojen kehittämistä.

  • Lean IT-, Agile- ja DevOps-elementtien soveltaminen palvelunhallintaan – Saat käsityksen Lean IT:n, Agilen ja DevOpsin hyödyntämisestä palvelunhallinnan kehittämisessä.

  • ITIL® 4 Foundation -sertifikaatti osoituksena osaamisestasi – Kansainvälisesti tunnustettu sertifikaatti todentaa osaamisesi IT-palvelunhallinnassa.

​​​Kohderyhmä

Valmennus sopii asiantuntijoille, jotka haluavat syventää osaamistaan IT- ja digitaalisten palveluiden toimituksessa ja tukea organisaatiotaan tehokkaan palvelunhallinnan kulttuurin omaksumisessa. ITIL® 4 Foundation tarjoaa arvokasta tietoa niin uusille osallistujille kuin kokeneille ammattilaisille, jotka haluavat päivittää osaamistaan.

Sisältö

  • ITIL® 4 -esittely
  • Palvelunhallinnan yleiskuva ja avainkäsitteitä
  • Palvelunhallinnan neljä ulottuvuutta
  • Palvelujen arvojärjestelmä (Service Value System)
  • Palvelujen arvoketju (Service Value Chain)
  • ITILin kyvykkyydet (Practises)
  • Tenttiin valmistautuminen

Kesto

2 päivää, kello 9–17

Esitietovaatimukset

Ei esitietovaatimuksia.

Valmennusmateriaali

Valmennusmateriaali on englanninkielinen ja se toimitetaan osallistujille etukäteen PDF-muodossa.

Sertifiointi

Valmennuksen hintaan sisältyy etävalvottu ITIL® 4 Foundation -onlinesertifiointitentti, jonka suorittamiseen osallistuja voi valmennuksen jälkeen varata itselleen sopivan ajan. Ohjeet tentin varaamiseen ja suorittamiseen käydään läpi valmennuksen aikana.

ITIL® 4 -jatkovalmennukset

ITIL® 4:ssä on yhteensä viisi jatkovalmennusta, jotka käsittelevät kunkin aihealueen ajattelu- ja toimintamalleja sekä tärkeimpiä kyvykkyyksiä (practices). Moduulit voi suorittaa haluamassaan järjestyksessä.

ITIL® 4 -laajennusmoduulit

ITIL® 4 -laajennusmoduulien avulla vastataan organisaatioiden liiketoiminnan muuttuviin tarpeisiin. Laajennusmoduulit, joissa ei ole esitietovaatimuksia, voit suorittaa myös ilman ITIL® 4 Foundation -sertifikaattia. Perustiedot ITIL-viitekehyksestä ja termistöstä käydään läpi valmennuksissa.

Katso esittelyvideo ITIL® 4 -jatkovalmennuksista

 

ITIL® is a registered trademark of the PeopleCert group. Used under licence from PeopleCert. All rights reserved. Wakaru Oy is an Accredited Training Organisation for ITIL®.

 

 



Oma koulutus tai tapahtuma Oppia.fi:hin?

Ota yhteyttä!