Palveluintegraatiossa palveluntarjoaja yhdistää asiakkaan tarvitsemat palvelut yhtenäiseksi, helposti saatavilla olevaksi ja vaivattomasti käytettäväksi kokonaisuudeksi. Palveluntarjoaja toimii integraattorina, joka kokoaa sekä omat että kumppanien tarjoamat palvelut yhdeksi saumattomaksi palvelutarjoomaksi. Samalla palveluntarjoaja varmistaa palveluiden yhteentoimivuuden ja sujuvan käyttökokemuksen asiakkaalle.
Palveluintegraation menestyksekäs hallinta edellyttää perinteisten johtamistaitojen lisäksi myös kattavaa ymmärrystä toimintaympäristöön liittyvistä kumppaneista, prosesseista ja käytännöistä, palveluiden ja tuotteiden rakenteista, käytetyistä teknologioista sekä avaintiedoista ja informaatiomalleista, jotka tukevat johtamistehtävissä.
Tässä webinaaritallenteessa palveluarkkitehti Aki Lähteenmäki Justinilta tarkastelee palveluintegraatiota viidestä eri näkökulmasta.