SIAM™ Foundation

Duration: 2.0 days
This course is not scheduled at the moment. Please contact us to arrange for a custom training.

Description

SIAM™ Foundation -valmennuksessa sekä palveluiden tuottajat että asiakasorganisaatiot oppivat tärkeimmät periaatteet ja käsitteet monitoimittajaverkoston hallinnasta. Valmennuksen jälkeen osallistujat osaavat toimia tehokkaasti SIAMia hyödyntävässä organisaatiossa, tuntevat SIAMin historian, ydinperiaatteet, toteuttamisvaihtoehdot ja toimintatavan omaksumisen hyödyt. Kurssilla opitun perusteella oman organisaation parantamismahdollisuudet osataan paremmin tunnistaa.

Valmennuksen hyödyt

Service integration and management (SIAM) on johtamistapa, jonka suosio kasvaa nykypäivän monimutkaisessa hankintaympäristössä. Vaikuttavasti toteutettu SIAM auttaa organisaatioita integroimaan useita palveluntuottajia ja siten saavuttamaan mm. seuraavia hyötyjä: 

  • Parempien resurssien ja kyvykkyyksien hankkiminen 
  • Asiakasorganisaation kokema parempi palvelu
  • Resurssien optimoinnista ja kunkin alueen parhaiden palvelujen ja niiden tuottajien hyödyntämisestä seuraavat alemmat kustannukset 
  • Joustavuus ja skaalautuvuus
  • Parantunut laatu alemmilla kustannuksilla 

Valmennukseen osallistumisen jälkeen:

  • Ymmärrät SIAMin historian, toteuttamisvaihtoehdot ja hyödyt
  • Osaat hyödyntää SIAM-tiekarttaa
  • Osaat kuvata SIAMin erilaisia rakennemahdollisuuksia hyötyineen ja haasteineen
  • Osaat työskennellä tehokkaasti SIAMiin perustuvassa organisaatiossa
  • Osaat kuvata SIAMin hyödyt
  • Tunnistat paremmin parantamismahdollisuuksia organisaatiossasi
  • Ymmärrät prosessien teoriaa ja SIAM-ympäristön yleisimpien prosessien periaatteet
  • Ymmärrät SIAMin työkalujen käytön ja datan mahdollisuuksia ja haasteita
  • Ymmärrät miten SIAMia hyödyntävää organisaatiota tulee hallita.

Kohderyhmä

Valmennus on tarkoitettu sekä IT-palveluiden tuottajille että niitä tilaaville asiakasorganisaatioille ja erityisesti palveluintegraattorin rooliin tähtääville organisaatioille. Valmennuksesta hyötyvät erityisesti tietohallintojohtajat, palveluarkkitehdit, palvelupäälliköt ja esimiehet.

Valmennuksen sisältö

Päivä 1
  • Johdanto Service Integration and Management -aiheeseen
  • Harjoitustehtävä 1
  • SIAM soveltamisen tiekartta
  • Harjoitustehtävä 2
Päivä 2
  • SIAM roolit ja vastuut
  • Harjoitustehtävä 3
  • SIAM Käytännöt
  • Harjoitustehtävä 4
  • SIAMia tukevat prosessit

Valmennuksen aikataulu

2 päivää, klo 9–17

Esitietovaatimukset

Ei esitietovaatimuksia

Valmennusmateriaali

Valmennusmateriaali toimitetaan osallistujille etukäteen PDF-muodossa.

Sertifiointi

Valmennuksen hinta sisältää englanninkielisen online-tentin, jonka suorittamiseen osallistuja voi varata valmennuksen jälkeen itselleen sopivan ajan. Ohjeistus tentin varaamiseen ja tenttimiseen käydään läpi valmennuksessa.

Katso myös

 

SIAM™ is a registered trademark of EXIN. Wakaru Oy is an Accredited Training Organisation for SIAM™.

 



Cancellation terms
If you can not participate this course, you can send someone else instead of you. If cancellation is done less than two (2) weeks before the course start, we will charge 50% of the price. In case of no show without any cancellation, we will charge the whole price. Cancellation fee will also be charged in case of illness.

Your course or event to Oppia.fi?

Contact us!