Tällä hetkellä monilla projektiammattilaisilla on projektin substanssiosaaminen hyvin hallussa. Sertifioinnit, viitekehykset ja projektimallit on kuitenkin osattava johtaa käytäntöön ja saatava toimimaan arjessa. Projekteihin osallistuu usein sidosryhmiä, joiden kokemustausta projektityöstä vaihtelee. Nopeasti muuttuvissa toimintaympäristöissä projektien vetäjiltä vaaditaan monipuolisia johtamistaitoja, kykyä havainnoida erilaisia signaaleja ja muuttaa toimintatapaa ketterästi tarvittaessa.
Wakarun ProjektiMestari- valmennuksissa keskitytään tärkeisiin mahdollistaviin metataitoihin, joilla sujuvoitat projektien läpivientiä, onnistut laadukkaassa ja yhtenäisessä johtamisessa ja tehostat projekteissa toimivien tahojen yhteistyötä.
ProjektiMestari -osaamispolku koostuu tehokkaista puolen päivän moduuleista, jotka sopivat hyvin hektiseen arkeen pitäen oppimiskäyrän kuitenkin hyvällä tasolla valitun valmennuskokonaisuuden ajan.
Voit valita haluamasi moduulien määrän ja järjestyksen organisaation ja osallistujien tarpeiden mukaisesti. Mikäli tarvitset tukea osaamisen kartoittamisessa ja kokonaisuuden suunnittelussa, asiantunteva tiimimme auttaa varmasti. Alla esimerkkejä osaamispolun toteutuksista.
Viestinnän merkitys projektinhallinnassa
Vuorovaikutustaidot ja tehokas viestintä tiimin kanssa
Projektisuunnitelman selkeä kommunikointi sidosryhmille
Viestintätyökalut ja -kanavat projektinhallinnassa
Projektijohtajan rooli ja vastuut
Tavoitteiden asettaminen ja priorisointi
Ajanhallinta ja resurssien tehokas käyttö
Ongelmanratkaisu ja päätöksenteko projektissa
Tiimin rakentaminen ja roolit
Motivaatio ja sitoutuminen projektitiimissä
Konfliktien ennaltaehkäisy ja ratkaisu tiimissä
Yhteistyö- ja ryhmätyötaidot
Neuvottelun perusteet projektinhallinnassa
Neuvottelustrategiat ja taktiikat
Sidosryhmien odotusten hallinta neuvotteluissa
Sopimusten laatiminen ja seuranta
Konfliktien tunnistaminen projektissa
Konfliktien juurisyiden analysointi
Konfliktien ratkaisu ja sovittelu
Rakentava palaute ja vuorovaikutus konfliktitilanteissa
Muutoksenhallinnan perusteet projektissa
Johtajuus muutostilanteissa
Viestinnän merkitys muutoksen läpiviennissä
Muutoksen seuranta ja arviointi
Stressin hallinta projektinhallinnassa
Resilienssin kehittäminen ja sopeutumiskyky
Paineen alla työskentelyn strategiat
Henkilökohtaisen hyvinvoinnin edistäminen projektin aikana
Asiakaslähtöisen ajattelun merkitys projektinhallinnassa
Asiakasvaatimusten kartoitus ja analyysi
Asiakaspalautteen kerääminen ja hyödyntäminen projektissa
Jatkuva asiakaskokemuksen parantaminen
Fasilitoinnin perusteet ja fasilitaattorin rooli
Fasilitointi fyysisesti, virtuaalisesti ja hybridinä
Viestintäsuunnitelma fasilitoiden
Tiimin pelisäännöt fasilitoiden