Tehokkaassa valmennuksessa otat haltuusi monitoimittajaympäristön hallintamallin perusteet ja syvennät osaamistasi käytännön esimerkeillä mallin rakentamisesta ja jalkauttamisesta. Hallintamallin avulla tavoitteena on varmistaa sujuva yhteistyö, palvelujen läpinäkyvyys, laatu, tehokkuus ja kustannusten hallinta. Hallintamallin käytöllä on positiivisia vaikutuksia yhteistyön asiakaskokemukseen, palvelujen elinkaareen ja tuottavuuteen.
Tänä päivänä palvelut ketjuuntuvat ja yhä useampi palveluntarjoaja toimii ympäristöissä, joissa mukana on useampi toimittajataho. Esimerkiksi hyvinvointialueet ovat tällaisia ympäristöjä. Asiakkaan ja eri toimijoiden kannalta on erityisen tärkeää, että palvelut toimivat yhdessä tehokkaasti ja ilman ongelmia.
SIAM (Service Integration and Management) on lähestymistapa, jota käytetään monitoimittajaympäristöjen hallintaan. Hallintamalli sisältää rakenteen ja menetelmät, joiden avulla monimutkaiset toimittajaympäristöt voidaan koordinoida tehokkaasti ja tarjota korkealaatuisia palveluita loppukäyttäjille. Hallintamalli keskittyy erityisesti siihen, kuinka eri palveluntarjoajat voivat työskennellä yhdessä tuottaakseen loppukäyttäjille sujuvan ja tehokkaan palvelukokemuksen. Yhteistoiminnan kannalta tärkeässä roolissa on toimintakulttuuri ja integraattorin rooli.
Valmennus soveltuu kaikille, jotka haluavat varmistaa sujuvan yhteistyön, palvelujen laadun, tehokkuuden ja kustannusten hallinnan monitoimittajaympäristöissä. Osallistuminen on hyödyllistä erilaisissa rooleissa toimiville, kuten palveluntarjoajat, asiakkaat ja integraattorit.
2 päivää, klo 9–17
Ensimmäisen päivän aikana saat kattavan yleiskuvan hallintamallista ja rakenteista. Toisena päivänä syvennytään tarkemmin mallin rakentamiseen ja käyttöönottoon.
Johdanto monitoimittajaympäristön hallinnan malliin
Toimintamallin periaatteet
Monitoimittajaympäristön hallinnan parhaat käytännöt
Integraattorin rooli monitoimittajaympäristössä
Palveluntarjoajan näkökulma
Asiakkaan rooli monitoimittajaympäristössä
Työpajat eri rooleille (integraattori, palveluntarjoaja, asiakas)
Teknologiat ja työkalut monitoimittajaympäristössä
Toimintamallin käyttöönotto
Toimittajien hallinta
Palvelun integrointi ja koordinointi
Hallintamallin ylläpito ja jatkuva parantaminen
Case study ja käytännön harjoitukset