Major Incident management-valmennuksen tavoitteena on tuoda osallistujille perusteet laajavaikutteisten häiriötilanteiden käsittelyyn. Laajavaikutteiset häiriötilanteet ovat haastavimpia tilanteita, joihin palvelutuottajaorganisaatiot joutuvat aina ajoittain – vaikka niitä yritetään ennakolta estää. Valmennuksen aikana osallistuja omaksuu perusteet toimintamallin käyttöönottoon ja kehittämiseen organisaatiossa, sisältäen keskeisimmät onnistumisen edellytykset. Pääpainopisteenä on toiminta itse tilanteessa, mutta valmennuksessa käsitellään myös ennakoivia tekijöitä, jotka tulee jo palvelun suunnittelussa huomioida.
Tilanteiden käsittelyssä on aina yrityskohtaisia eroja, joten tarkkaa yleissopivaa tehtävälistaa ”tee juuri näin” ei voida luoda. Käsiteltävien aihealueiden kautta osallistuja saa hyviä perusteita, joita voi huomioida toiminnassa ja tavoitteena on herättää ajatuksia jatkokehityksestä – miten jatkossa voidaan toimia paremmin tai jopa estää tilanteiden syntymistä.
Mitä valmennus sisältää ja mitä tukea saat omalle työlle:
Henkilöt, jotka toimivat laajavaikutteisien häiriötilanteiden yhteydessä – lähes kaikki palveluhallinnan ammattilaiset. Esim. Asiantuntijat, tiimivastuulliset, esihenkilöt, palvelupäälliköt, projektipäälliköt, palvelupisteen asiantuntijat, kehittäjät, prosessipäälliköt ja -omistajat, palveluomistajat, tuoteomistajat
Valmennus ei vaadi ennakkotietoja tai sertifiointeja. Palvelujohtamisen keskeisien viitekehyksien (esim. ITIL®) tunteminen edesauttaa.
1 päivä, 9–17
Valmennusmateriaali on englanninkielinen. Materiaali toimitetaan osallistujille etukäteen PDF-muodossa.