ITIL® 4 Specialist: Create, Deliver and Support

Kesto: 3.0 pv
Kurssin hinnoittelu

Tuotekuvaus

ITIL® 4 Specialist Create, Deliver and Support -moduuli (CDS) syventävää ITIL 4 Foundationissa läpikäytyjä käsitteitä ja käsittelee nykyaikaisten yritysten kohtaamia haasteita mm. osaamisesta, tiimikulttuurista ja yhteistyöstä työn ulkoistamiseen ja monitoimittajamallin hallintaan.

Muutosten nopeuden ja IT-tiimien paineen pysyessä mukana on IT-ammattilaisten varmistettava, että heidän tarjoamansa palvelut vastaavat kysyntään ja kehittyvät yhä nopeammin - kuitenkin hallittavasti. Palveluhallinnan ammattilaisilla tulisi olla selkeä kuva palvelun arvosta asiakkaalle ja tarvittavat työtavat tehokkaan palveluhallinnan luomiseen. Palveluiden odotetaan olevan vakaita ja joustavia samalla kun ne mukautuvat alati muuttuviin vaatimuksiin. Siksi organisaatioissa on hyvä ymmärtää arvovirtojen kehittämisen merkitys ja jatkuva parantaminen arvon tuottamisen mahdollistajana.

Kurssilla käsitellään seuraavia ITIL® 4 kyvykkyyksiä (Practices)
Change enablement, Deployment Management, Incident Management, Knowledge Management, Monitoring and Event Management, Problem Management, Release Management, Service Design, Service Desk, Service Level Management, Service Validation and Testing, Software Development and Management.

Oppimistavoitteet

  • Oppia luomaan erilaisia arvovirtoja ja aktiviteetteja palveluiden ja tuotteiden menestyksekkääksi toimittamiseksi ja tukemiseksi
  • Luoda ja kehittää arvovirtoja organisaation toiminnan tueksi
  • Parantaa palvelun tehokkuutta, hyödyntää ITILin käytänteitä sekä mitata palvelun suorituskykyä
  • Huomioida organisaatiorakenteen, tiimityön, kompetenssien, kulttuurin ja työntekijätyytyväisyyden merkityksen
  • Luoda tehokas työn virtaus; resurssienhallintaa, uusien toimintatapojen hyödyntämistä, jonojen hallintaa, priorisointia
  • Hyödyntää uutta teknologiaa palveluhallinnan tukena (robotiikka, AI, koneoppiminen, analytiikka)
  • Luoda ja tukea menestymisen kulttuuria
  • Huomioida palveluhallinta monitoimittajaympäristössä
  • Ymmärtää eri viitekehyksien keskinäistä vaikutusta ja tukea liiketoiminnalle

Kohderyhmä

  • IT-alan ammattilaiset ja johtajat, jotka ohjaavat IT- ja digitaalisten tuotteiden ja palveluiden toimintaa ja toimittamista.
  • Ammattilaiset, jotka vastaavat toimituksesta, mukaan lukien kehitys, käyttöönotto sekä seuranta ja tuki.
  • Jokainen, joka on vastuussa siitä, että palvelut toimitetaan ja tuetaan sovittujen tasojen mukaisesti.

Rooleina esim:
IT Operations Manager, Service Desk Manager, Development Managers, Developers, Infrastructure Operations Engineer, Change and Release Manager, Incident Manager, Problem Manager, Service Transition Manager, Application Operations Engineer, Availability Manager, IT Coordinator, Network Systems Administrator, IT Support Manager, Technical Support Engineer, Information Security, Data Center Support Specialist.

Kurssin ohjelma

Day 1:

  • Welcome & Introductions
  • The evolution of professionalism
  • Information and technology to create, deliver and support services
  • Value streams to create, deliver and support services

Day 2:

  • Wrap up, day 1
  • Value stream for a new services and related practices
  • Value stream to provide user support and related practices

Day 3:
Wrap up, day 2

  • How to create, deliver and support services
  • Co-ordinate, prioritize ans structure work
  • Considerations (Buy vs Build, Sourcing, SIAM)
  • Recap and course closure

Esitietovaatimukset

ITIL® 4 Foundation -sertifikaatti

Koulutuspäivän aikataulu

3 päivää, 9:00-16:00 (3.pv 09:00-15:00)

Valmentajat

Valmentajina toimivat Wakarun kokeneet ja ITIL-sertifoidut valmentajat.

Kurssimateriaali

Kurssimateriaali on englanninkielinen. Kurssimateriaali toimitetaan oppilaille etukäteen pdf-muodossa (kannattaa ottaa oma tabletti tai kannettava mukaan, jolta voi lukea materiaalia kurssin aikana).

Osaamisen todistaminen sertifioinnilla

Valmennus sisältää online-tentin jokaiselle osallistujalle.

Kurssilla suoritettavat harjoitukset valmentavat samalla osallistujia kurssin jälkeen suoritettavaan sertifiointitestiin. 

  • Kysymyksien vaativuustaso: Bloomin taksonomian tasot 23
  • Monivalintakoe: yksi vaihtoehto neljästä on oikein
  • Tentti kieli: englanti
  • Tentin kesto: 1 tunti 30 minuuttia + 25% muille kuin englantia äidinkielenään puhuville (=113min)
  • Kysymysten määrä: 40
  • Läpäisyraja: 28/40 70%
  • Yksi piste / oikea vastaus
  • Oheismateriaalin käyttö ei ole sallittua
  • Osallistumisedellytykset: ITIL® 4 Foundation sertifikaatti + osallistuminen kursseille
  • Sertifiointi ei vanhene
  • Toteutustapa: verkkotentti

ITIL® 4 -jatkokurssit
Katso webinaaritallenne ITILin jatkokurssien esittelystä: https://www.oppia.fi/webinars/itil-4n-uusimmat-uutiset

ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.
The SwirlTM is a trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.
Wakaru Oy is an Accredited Training Organisation for ITIL®.



Oma koulutus tai tapahtuma Oppia.fi:hin?

Ota yhteyttä!