Certified Agile Service Manager®

Kesto: 2.0 pv
Kurssin hinnoittelu

Tuotekuvaus

Tämä kaksipäiväinen kurssi tarjoaa johdannon ketterään palvelujohtamiseen (ASM, Agile Service Management) sekä työkaluja sen soveltamiseen sekä ketteryyden idean integroimiseen palvelujohtamisen prosesseihin ja prosessien kehitykseen. Ketterä ajattelu parantaa IT:n vaikuttavuutta ja tehokkuutta sekä mahdollistaa IT:tä tuottamaan arvoa vaatimusten muuttuessa.

 

Tavoitteet

Certified Agile Service Manager (CASM) -kurssilla tavoite on ymmärtää:

  • Miksi ketterää palvelujohtamista?
  • Mitä tarkoittaa "olla ketterä"?
  • Agile Manifesto, sen ydinarvot ja periaatteet
  • Ketteryyden käsittteet ja käytännöt sisältäen DevOps, ITIL®, SRE, Lean ja Scrum
  • Ketterän palvelujohtamisen roolit, työkalut, tuotokset ja tapahtumat
  • Ketterän palvelujohtamisen (Agile Service Management) kaksi näkökulmaa:
    • 1 - Ketterä prosessin suunnittelu (Agile Process Engineering) – Ketterien menetelmien soveltaminen prosessien määrittelyyn ja rakentamiseen. 
    • 2 - Ketterä prosessin parantaminen (Agile Process Improvement) – Sen varmistaminen, että prosessit ovat kevyitä ja sisältävät "juuri tarvittavan määrän" kontrollia 

Kohderyhmä

  • Henkilöt, jotka ovat kiinnostuneet kartuttamaan osaamista ketteristä menetelmistä ja SCRUMista tuotteiden ja palveluiden näkökulmasta
  • Työntekijät ja johtajat, jotka suunnittelevat, kehittävät tai muuten parantavat prosesseja
  • Konsultit, jotka opastavat asiakkaitaan prosessien parantamisessa
  • Sisäiset ja ulkoiset toimittajat
  • Prosessien sidosryhmät 

Ohjelma

Päivä 1 

  • Mitä on ketteryys (Agile)?
  • Ketterät käytännöt
  • Mitä on ketterä palvelunhallinta (Agile Service Management)?
  • Prosessin suunnittelun perusteet
  • Ketterä prosessisuunnittelu
  • Ketterän palvelujohtamisen roolit

Päivä 2

  • Ketterä prosessin suunnittelu
  • Ketterän palvelujohtamisen tuotokset
  • Ketterän palvelujohtamisen tapahtumat
  • Ketterä prosessin parantaminen
  • Ketterän palvelunhallinnan teknologiat
  • Kuinka päästä liikkeelle
  • Kertaus koetta varten

Ennakkovaatimus

Koulutukseen ei ole ennakkovaatimuksia, mutta kokemus palvelunhallinnan prosesseista ja ITIL®istä on suositeltavaa.

Koulutuksen blueprint

 

Sertifiointi

Sertifiointitesti koostuu 40:stä monivalintakysymyksestä (englanniksi) ja läpipääsyyn tarvitaan 26 oikeaa vastausta. Aikaa suorittamiseen on 60 minuuttia. Kokeen läpäisseille myönnetään Certified Agile Service Manager® -sertifikaatti. Valmennukseen osallistujat saavat sertifiointikokeeseen (OLP, online) tenttivoucherin, jolla voi varata etävalvotun tentin. Voucher on voimassa 90 päivää sen toimittamisesta. Osallistujat luovat Webassessor-tilin osoitteessa www.webassessor.com/devopsinstitute.

Materiaali

  • 16 tuntia valmentajavetoista luokkahuonevalmennusta harjoituksineen (koulutuskieli suomi/englanti)
  • The Agile Service Management Guide -opas ja Scrum Guide -opas (ennakko-opiskelumateriaalina, englanniksi)
  • Luentomateriaalit (englanniksi)
  • Soveltavat harjoitukset, jotka on suunniteltu perusideoiden havainnollistamiseen
  • Esimerkkidokumentteja, dokumenttipohjia, työkaluja ja tekniikoita
  • Pääsy lisätietopankkeihin ja yhteisöihin 

CASM® is a registered trademark of DevOps Institute. Wakaru Oy is an Accredited Training Organisation for CASM®.



Oma koulutus tai tapahtuma Oppia.fi:hin?

Ota yhteyttä!