Koulutuksessa käydään läpi työhyvinvoinnin eri tasot jossa pohditaan kuinka miten sekä millä toimenpiteillä työhyvinvoinnin kokonaisuutta voidaan toteuttaa sekä johtaa. Koulutuksessa käydään läpi työhyvinvoinnin perusteet esimiehen, organisaation, asiakkaan sekä palvelun tilaajan näkökulmasta
- Psykofysiologiset perustarpeet Organisaatio: Työkuormitus, työpaikkaruokailu, työterveyshuolto. Työntekijä: Terveelliset elintavat.
- Arviointi: Kyselyt, terveystarkastukset, fyysisen kunnon mittaukset
- .Turvallisuuden tarve Organisaatio: Työsuhde, työolot Työntekijä: Turvalliset, ergonomiset ja sujuvat työ- ja toimintatavat
- Arviointi: Tilastot, riskit, työpaikkaselvitys
- Liittymisen tarve Organisaatio: Työyhteisö, johtaminen, verkostot Työntekijä: Joustavuus, erilaisuuden hyväksyminen, kehitysmyönteisyys
- Arviointi: Työtyytyväisyys-, työilmapiiri- ja työyhteisön toimivuuskyselyt
- Arvostuksen tarve Organisaatio: Arvot, toiminta ja talous, palkitseminen, palaute, kehityskeskustelut Työntekijä: Aktiivinen rooli organisaation toiminnassa ja kehittämisessä
- Arviointi: Työtyytyväisyyskyselyt, taloudelliset ja toiminnalliset tulokset
- . Itsensä toteuttamisen tarve Organisaatio: Osaamisen hallinta, mielekäs työ, luovuus ja vapaus Työntekijä: Oman työn hallinta ja osaamisen ylläpito
- Arviointi: Kehityskeskustelut, osaamisprofiilit, innovaatiot, tieteelliset ja taiteelliset tuotokset