Puutteellinen riskienhallinta on usein syy projektin epäonnistumiseen. Koulutus pyrkii antamaan ymmärrystä siitä, miten riskien hallinta hoidetaan tehokkaasti projektin aikana. Projektin muuttuvissa tilanteissa riskienhallintaan tulee kiinnittää riittävästi huomiota. Muuten projektipäällikön aika kuluu ongelmien selvittelyyn, kriisikokouksiin ja tulipalojen sammutteluun.
Koulutuksessa käydään läpi riskienhallinnan eri vaiheiden teoriaosuudet ja teoriaosuuden jälkeen suoritetaan kyseinen vaihe organisaation omalle CASE projektille.
Koulutukseen osallistuva organisaatio valitsee omassa organisaatiossa meneillään olevan projektin, joka on mieluiten projektin suunnitteluvaiheessa. Koulutuksen aikana projektille suoritetaan riskienhallintaa vaihe vaiheelta, lopputuloksena lista riskeistä ja riskeihin kohdistuvista toimenpiteistä ja varasuunnitelmista. Lopuksi laaditaan projektin riskiraportti ja suunnitellaan projektille kustannus- ja aikatauluvaraukset.
Jotta koulutuksesta saataisiin enemmän irti, koulutukseen osallistuvan organisaation edustaja pitää kouluttajan kanssa n. 30 min pituisen Teams kokouksen, jossa käydään läpi organisaation riskienhallinnan kypsyysaste ja tarkennetaan koulutuksen tavoitteita.
Koulutukset hyödyt
Kenelle
Ohjelma