Koetko, että olet jäämässä jalkoihin siinä muutoksessa, jota moderni mediaympäristö tuottaa? Tuottaako viestinnän monimuotoistuminen stressiä? Etkö oikein pääse alkuun, kun et tiedä mistä lähteä liikkeelle? Pelkäätkö, että kirjoituksiisi ei reagoida tai niihin reagoidaan negatiivisesti?
Ehkä olet jo aloittanut monimediaviestinnän? Tulokset eivät kuitenkaan vielä vastaa niitä odotuksia, joita sinulle on asetettu.
Jos olet johtaja, esimies tai viestintä on muuten työsi keskiössä, tämä kurssi on juuri sinua varten.
Kurssilla tulet myös verkostoitumaan saman haasteen omaavien avainhenkilöiden kanssa. Samalla kun autat heitä saamaan viestisi läpi, he auttavat vastavuoroisesti sinua.
Saat myös meidän kouluttajamentorien laajat verkostot hyödyksesi.
Tämän kaksipäiväisen kurssin avulla rohkaistut viestimään modernissa mediaympäristössä – opit ylittämään viestinnän esteet ja poistamaan turhat pelot
Oheisella videolla kurssin kouluttajamentorit
haastattelevat toisiaan kurssin teemoista.
https://youtu.be/Q897bpmv2Rs
Jarkko Ambrusin on kokenut päätoimittaja, mediavaikuttaja, ammattimentori ja konsultti. Jarkko tietää kokemuksesta, miten mediaa tulee käsitellä, jotta oma viesti pääsee läpi. Hän on ollut mukana myös lukemattomissa kriisiviestintäkeisseissä.
Johtamisaktivisti Toni Hinkka on huippujohtajien ammattimentori. Mentoroinnin keskiössä on myös sisäinen ja ulkoinen viestintä. Ei ole sattumaa, että useimmat Tonin mentoroitavista ovat hyvin positiivisesti esillä medioissa. Tonin kolumneja, blogieja ja videoblogeja julkaistaan yli 20 lehdessä ja radiossa tavoittaen yli 1,5 miljoonaa suomalaista viikoittain.
Kurssin toteutus ja sisältö
Kurssin hinta on 1 970 € (+alv)/osallistuja. Hinta sisältää:
Mikäli samasta organisaatiosta osallistuu useampi henkilö, voidaan sopia pakettihinnoittelusta.
Osio |
Pedagoginen tavoite |
Aloitus, esittelyt, tavoitteet 45” |
•Luottamuksellisen ilmapiirin luonti
•Osallistujien odotusten ymmärtäminen
•Kurssin jouhevuuden perustan rakentaminen
|
Vaikuttamispsykolo-gian perusteet 45” |
•Miksi luottamus on kaiken keskiössä?
•Mihin perustuu kyky rakentaa luottamusta?
•Mitkä ovat luottamuksen rakentamispalikat?
|
Viestinnän sudenkuopat 45” |
•Miksi tietoiset viestintäteot ovat tärkeitä?
•Mikä meitä pelottaa viestinnässä?
•5 tapaa, miten ei ainakaan pidä viestiä.
|
Vaikutusvoimaprofiilin purku 45” |
•Tietoisuus vahvuuksista ja kehityskohteista
•Harjoitusominaisuuksien valinta
•Harjoitteiden määrittäminen
|
Vaikuttavan viestinnän kultaiset säännöt 45” |
•Vaikuttavan viestinnän perusteet.
•Tietoisuus siitä, että viestintää voi oppia.
|
Kotitehtävien anto 45” |
•Vaikutusvoimaharjoitteet + arvot ja missio
•Harjoitteet omien viestintätekojen pohdintaan.
|
Osio |
Pedagoginen tavoite |
Arvojen ja mission määritys |
•Kirkastaa kunkin osallistujan keskeiset arvot ja elämän tarkoitus. Nämä luovat pohjan kaikelle viestinnälliselle päätöksenteolla pitkällä aikavälillä ja pikatilanteissa.
|
Vaikutuvoima-harjoittelut |
•Saada näkyvä parannus aikaan valituissa ominaisuuksissa systemaattisen harjoittelun ja muistuttamisen avulla.
|
Viestintäcasen kuvaus |
•Saada ihmiset miettimään arjen viestintätilanteita ja –tekoja. Herättää ajattelemaan, että viestintä on mukana lähes kaikessa arjen ja työn toiminnassamme.
|
Osio |
Pedagoginen tavoite |
Arvo ja missio –harjoituksen purku 45” |
•Arvojen ja mission sanoittaminen ääneen
•Kyseenalaistus ja jalostus
•Mahdollisuus täydentää omia toisilta
|
Kriisiviestinnän perusteet 45” |
•Toiminta tilanteessa, jossa ajoitus ja viestin täsmällisyys voi ratkaista tulevaisuutesi.
|
Yhteistoiminta median kanssa 45” |
•Avata median toimintalogiikka.
•Tiedottamisen perusperiaatteet.
|
Hiljaisen osaamiseni kirkastus 2*45” |
•Tuodaan esiin osallistujien todelliset tarinat
•Luodaan motivaatiota ja uskoa osaamiseen
|
Viestintäkanvaksen rakentaminen 45” |
•Rakentaa oma ja edustamasi yrityksen/yhteisön/ viestintäsuunnitelma.
|
Toimeenpanoaskeleet ja yhteenveto 15” |
•Rohkaistaan ja kannustetaan käytännön tekemiseen ja tarjotaan tuki
|