Tuotepäällikön asiakas- ja myyntitaitojen tehovalmennus

Kesto: 2 pv , Opetuskieli: suomi, Materiaalikieli: suomi, Materiaali: online
Tuotepäällikön asiakas- ja myyntitaitojen tehovalmennus, ei tenttiä
1.00 Kpl
Tuotepäällikön asiakas- ja myyntitaitojen tehovalmennus (2pv) (2 pv), 15.01.2025
1.00 Kpl
Tuotepäällikön asiakas- ja myyntitaitojen tehovalmennus (2pv) Materiaali, online
1390 €
+ alv.. 24%.
Oppiasopimushinta: 1 251,00€

Tuotekuvaus

Positiivisella myyntiasenteella ja -taidolla varustettu tuotepäällikkö on merkittävä, mutta liian usein vajaakäytetty, voimavara myynnissä. Erityisesti tuotepäälliköille kehitetyssä valmennuksessamme keskitymme myynti- ja asiakastaitojen vahvistamiseen.

Kaksipäiväinen tehovalmennus antaa osallistujille valmiudet hyödyntää asiantuntijuuttaan täysimääräisesti asiakastyön ja kaupanteon tukena. Valmennus on suun­ni­teltu kaikille tuotepäälliköille toimia­lasta riip­pu­matta. Käytännönläheinen valmennuksemme tarjoaa runsaasti työkaluja, joita osallistujat voivat hyödyntää omassa työssään heti valmennuksen jälkeen.


Vuorovaikutteinen pienryhmävalmennus antaa runsaasti tilaa myös keskustelulle ja muiden osallistujien kokemuksista oppimiselle.

Hyödyt osallistujille

  • Ymmärrät myyntitaitojen ja asiakasosaamisen merkityksen tuotepäällikön tehtävässä
  • Tunnet ammattimaisen myyntityön lainalaisuudet
  • Opit hyödyntämään asiantuntemustasi tehokkaasti myynnin tukena
  • Tunnistat vahvuutesi ja kehittämiskohteesi erilaisissa asiakas- ja myyntitilanteissa
  • Opit tunnistamaan uusia myyntimahdollisuuksia ja rohkaistut tarttumaan niihin
  • Opit toimimaan täysipainoisena neuvottelijana ja kaupantekijänä erilaisissa asiakastilanteissa.

Kenelle

Tuotepäälliköille ja teknisille asiantuntijoille.



Ohjelma

Päivämäärä Aloitusaika Lopetusaika Huom!
15.01.202509:0015:30
16.01.202509:0015:30

Päivä 1

08:30 Ilmoittautuminen ja aamiainen

09:00 Avaus ja orientoituminen valmennuksen aiheisiin

09:30 Tuotepäällikön rooli asiakastyössä

  • Asiantuntijuus ja myyntityö
  • Asiakastaitojen merkitys tuotepäällikön työssä
  • Asiakaslähtöisen tuotepäällikön ominaisuuksia

10:30 Tauko

10:45 Asiakkaan maailma

  • Asiakasymmärrys ja arvomyynnin näkökulma
  • Asiakkaan ostoprosessi ja ostopäätökseen vaikuttavat tekijät
  • Tuotepäällikkö asiakasarvon tuottajana
  • Oman asiantuntemuksen hyödyntäminen myynnin tukena

12:00 Lounas

13:00 Asiakkuuksien kehittäminen tuotepäällikön näkökulmasta

  • Tuote- ja palvelustrategia sekä tuoteportfolio
  • Asiakastarpeiden tunnistaminen ja asiakasymmärrys
  • Asiakaspalautteen hyödyntäminen
  • Kilpailija-analyysin työkaluja
  • Markkinatrendien seuranta, markkinatutkimukset ja niiden hyödyntäminen tuotepäällikön työssä

14:30 Tauko

14:45 Oman asiakastyön pohdintaa

  • Oman asiakaskunnan ja sen palvelutarpeiden analysointia
  • Minäkö myyjä? Oma identiteetti ja suhtautuminen myyntityöhön
  • Myyntikammon syyt ja selviytymiskeinot
  • Koulutustilaisuudet ja asiakastuki myynnin ja markkinoinnin näkökulmasta
  • Oman asiantuntijastatuksen hyödyntäminen ja vahvistaminen

15:30 Päivän yhteenveto ja keskustelua päivän teemoista

16:00 Päivä päättyy

 

Päivä 2

08:30 Aamupala

09:00 Onnistuneen myyntineuvottelun vaiheet

  • Asiakastyön suunnittelu ja oman asiakaslupauksen määrittäminen
  • Asiakkaan kohtaaminen. Ensivaikutelman voima
  • Oman ”hissipuheen” hiominen
  • Empatia ja asiakkaan luottamuksen voittaminen
  • Tutustuminen asiakkaaseen, tämän liiketoimintaan, tarpeisiin ja arvonmuodostukseen
  • Kokonaistilanteen kartoitus, kysymystekniikka ja aktiivisen kuuntelun taito
  • Asiakkaan tarpeen kiteyttäminen ja tämän ostoprosessiin tutustuminen

10:30 Tauko

10:45 Oman ratkaisun myyminen asiakkaalle

  • Asiakkaan tarpeen mukaisen ratkaisun tuottaminen
  • Asiakaslähtöisen ja myyvän tarjouksen laatiminen
  • Ratkaisun esittäminen ja asiakaslähtöinen argumentointi
  • Haastavat neuvottelutilanteet ja vastaväitteiden käsittely
  • Hinnan myyminen
  • Kaupan klousaus
  • Jälkimarkkinointi

12:00 Lounas

13:00 Vuorovaikutustaidot ja monikanavainen asiakastyö

  • Onnistu haastavissa neuvottelutilanteissa
  • Asiakkaan ostoprosessi ja ostopäätökseen vaikuttavat tekijät
  • Asiakkaan palvelutarpeiden toteutus eri kanavien avulla
  • Puhelinviestinnässä huomioitavaa
  • Mitä ja miten viestit sähköpostilla?

14:30 Omien asiakastaitojen kehittäminen

  • Omien vuorovaikutustaitojen arviointitehtävä
  • Oman vuorovaikutusprofiilin pohdintaa
  • Omat voimavarat ja kuormitustekijät
  • Sisäisten ja ulkoisten verkostojen ja yhteyksien vahvistaminen
  • CRM:n hyödyntäminen tuotepäällikön työssä
  • Seuraava askel?

15:00 Päivän yhteenveto

15:30 Koulutus päättyy

Peruutusehdot

Ilmoittautuminen on sitova. Mikäli ilmoittautuja ei pääse kurssille, voi hänen sijastaan tulla toinen henkilö. Mikäli ilmoittautumisen peruutus tehdään vähemmän kuin 14 päivää ennen kurssin alkua, veloitamme toimisto- ja varauskuluina 50% kurssimaksusta. Mikäli ilmoittautunut jää saapumatta kurssille ilman peruutusilmoitusta, veloitamme koko osallistumismaksun. Kurssimateriaalin toimittamisesta oppilaalle peruuntumistapauksessa veloitamme lisäksi 100 EUR. Peruutusmaksut veloitetaan myös sairastapauksissa.

Oma koulutus tai tapahtuma Oppia.fi:hin?

Ota yhteyttä!