USM Unified Service Management Foundation

Kesto: 2.0 pv
Kurssin hinnoittelu

Tuotekuvaus

USM metodilla tuot asiakkaan arvon palvelun keskiöön! Tällä kurssilla käydään läpi miten Unified Service Management (USM) -metodi auttaa palveluorganisaatiota kuvaamaan, hallitsemaan ja toimittamaan palvelunsa systemaattisesti niin, että asiakkaan arvo on kaiken keskiössä.

SURVUZ-säätiön luoma ja kehittämä Unified Service Management (USM) luo järjestelmällisen lähestymistavan palvelunhallintaan. Jos organisaatiosi tarjoaa palvelun, USM tarjoaa standardoidun prosessin ihmisten, prosessien, teknologian ja palveluiden hallintaan.

USM on helppokäyttöinen menetelmällinen lähestymistapa, joka perustuu liiketoiminnan periaatteisiin ja toimintoihin. USM:ää käyttävällä palveluorganisaatiolla on vain viisi prosessia palveluorganisaation kaikkiaan kahdeksaa työnkulkua varten. Tämän selkeän ja yksinkertaisen lähtökohdan avulla jokainen USM-palveluntarjoaja voi nopeasti hallita työtään ja määrittää työkalut tehokkaasti. USM ei sulje pois muita palvelunhallinnan viitekehyksiä ja standardeja, vaan täydentää niiden etuja konkreettisella ja suoraviivaisella tavalla.

Valmennuksen hyödyt

USM-metodin avulla opit:

  • Miten palveluorganisaatio määrittelee palvelumme yksiselitteisesti ja systemaattisesti esimerkiksi palveluluetteloa (ITIL:n Service Catalogue) varten?
  • Miten palveluorganisaatio sopii palveluista yksiselitteisesti niin asiakkaan, sisäisten tiimien kuin kumppaneidenkin kanssa (palvelutuotantoketju)?
  • Miten taklataan SLA/OLA/UC (ITIL) viidakko?
  • Miten palveluita toimitetaan ja hallitaan yksiselitteisesti ja systemaattisesti? Montako prosessia ja työnkulkua (workflow) tarvitaan?
  • Jos palveluorganisaatio käyttää jo ITILiä/CoBITia/ISO20000/DevOps/SAFe … Miksi ihmeessä USM?
  • Miten USM metodi on sovellettavissa muille kuin IT-palveluille? (Enterprise Service Management?)

Kohderyhmä

Palveluhallinnasta ja -johtamisesta vastaavat henkilöt, palvelupäälliköt, kehittämispäälliköt.

Sisältö

  • Miten palvelun kypsyyttä mitataan arvon luomisen kannalta?
  • Miten USM liittyy perinteisiin parhaiden käytäntöjen kehyksiin?
  • Palvelutoimituksen perusteet ja asiakkaan ja palveluntarjoajan vuorovaikutusmalli
  • Palveluntarjoajan rakenne, resurssit ja rutiinit
  • USM-prosessimalli
  • 5 USM-prosessia ja 8 USM-työnkulkua
  • Palveluorganisaation rakentaminen
  • Palveluorganisaation teknologiaresurssit
  • USM-menetelmän käyttöönotto

Valmennuksen aikataulu

2 päivää, klo 9–17

Esitietovaatimukset

Ei esitietovaatimuksia

Valmennusmateriaali

Valmennusmateriaali on englanninkielinen ja se toimitetaan osallistujille etukäteen.

Sertifiointi

Valmennuksen hinta sisältää englanninkielisen online-tentin, jonka suorittamiseen osallistuja voi varata valmennuksen jälkeen itselleen sopivan ajan. Ohjeistus tentin varaamiseen ja tenttimiseen käydään läpi valmennuksessa.

Katso myös



Oma koulutus tai tapahtuma Oppia.fi:hin?

Ota yhteyttä!