Business Relationship Management (BRM) on keskeinen osa palvelunhallintaa, koska sen avulla voidaan rakentaa ja ylläpitää vahvoja, arvoa tuottavia suhteita liiketoiminnan ja IT-palveluntarjoajien välillä. BRM:ssä keskitytään asiakassuhteiden hoitamiseen ja kehittämiseen sekä arvoa tuottavien ja luotettavien palvelujen kehittämiseen ja hallintaan. Tämä ITIL® 4 jatkokurssin oppien avulla voidaan entistä paremmin ylläpitää parempia kumppanuussuhteita ja sopimuksia, määritellä selkeämmin palveluja ja hallita odotuksia palveluntarjoajien ja asiakkaiden välillä. Hyvällä BRM-toiminnalla palveluntarjoajat voivat tarjota korkealaatuisempia palveluita, jotka täyttävät tai ylittävät asiakkaiden odotukset.
Valmennuksessa perehdytään BRM:n käsitteisiin kuten sidosryhmäanalyysiin, vaatimusten hallintaa ja BRM:n mukaisiin rooleihin sekä vastuisiin. Valmennuksen jälkeen osallistujat kykenenvät arvioimaan ja mitaamaan organisaatioin kypsyyttä ja tunnistamaan toimenpiteitä BRM-valmiuksien kehittämiseksi. Valmennuksen käytyään osallistujilla on hyvät lähtökohdat suorittaa ITIL® 4 Specialist BRM -sertifiointitesti. Wakarun kattava tenttipreppausmateriaali ja kokeneet valmentajamme ovat onnistumisesi tukena.
Valmennus soveltuu asiantuntijoille, jotka työskentelevät asiakkaiden vaatimusten, palvelujen transformaation ja uusien/parannettujen IT-pohjaisten palveluiden kysynnän hallinnan sekä kehittämisen parissa. Uusimman ITIL® 4 -version valmennuksella voit myös päivittää jo aiemmin hankitun palvelunhallinnan osaamisen.
2 päivää, kello 9–17
ITIL® 4 Foundation -sertifikaatti
Valmennusmateriaali on englanninkielinen. Materiaali toimitetaan osallistujille etukäteen PDF-muodossa.
Valmennuksen aikana tehdään harjoitustehtäviä, joiden muokkaamiseen tarvitaan kannettavaa tietokonetta. Harjoitustehtävien hyväksytty suorittaminen vaaditulla tasolla sekä sertifiointitestin läpäisy hyväksytysti ovat vaatimus sertifioinnin suorittamiselle.
Valmennuksen hinta sisältää englanninkielisen online-tentin, jonka suorittamiseen osallistuja voi varata valmennuksen jälkeen itselleen sopivan ajan. Ohjeistus tentin varaamiseen ja tenttimiseen käydään läpi valmennuksessa.
ITIL® 4:ssä on yhteensä viisi jatkovalmennusta, jotka käsittelevät kunkin aihealueen ajattelu- ja toimintamalleja sekä tärkeimpiä kyvykkyyksiä (practices). Moduulit voi suorittaa haluamassaan järjestyksessä.
ITIL® 4 -laajennusmoduulien avulla vastataan organisaatioiden liiketoiminnan muuttuviin tarpeisiin. Laajennusmoduulit, joissa ei ole esitietovaatimuksia, voit suorittaa myös ilman ITIL® 4 Foundation -sertifikaattia. Perustiedot ITIL-viitekehyksestä ja termistöstä käydään läpi valmennuksissa.
ITIL® is a registered trademark of AXELOS Limited, used under the permission of AXELOS Limited. All rights reserved. The SwirlTM is a trademark of AXELOS Limited, used under the permission of AXELOS Limited. All rights reserved. Wakaru Oy is an Accredited Training Organisation for ITIL®.