Palvelumuotoilun ABC

Kesto: 1.0 pv
Kurssin hinnoittelu
Kun 10 henkilön ryhmä

Tuotekuvaus

Palvelumuotoilun ABC koulutus opastaa osallistujat palvelumuotoiluhankkeissa tarvittaviin periaatteisiin, työkaluihin ja tekniikoihin. Käymme päivän aikana läpi koko suunnitteluprosessin alusta loppuun. Koulutuksen ja työpajan risteytys antaa aikaa kokea ja kokeilla palvelumuotoilun työkaluja käytännössä.

Kun tilaat koulutuksena asiakaskohtaisena toteutuksena omalle organisaatiollesi, voit valita päivän aikana prosessoitavan tuotteen tai palvelun itse. Työpaja sopii hyvin startiksi uuden tuotteen suunnittelulle tai olemassa olevan tuotteen uudelleensuunnittelulle

Koulutuspäivän sisältö

  • Mitä palvelumuotoilu on?
    • Hyvä tuote ei synny tyhjiössä
    • Käsitteet
    • Asiakaspolku
    • Palveluprosessi
    • Tuplatimantti: tutkimus, analyysi, ideointi, testaus ja toteutus.
    • Design Sprint
  • Koe: Käyttäjäkysely ja empatiakartta
  • Koe: Arvolupaus
  • Koe: Ideointi
  • Koe: Palvelukartta (service blueprint)
  • Mitä tänään opimme?

 

Miksi osallistua?

Koe ja opi palvelumuotoilun työkalut, jotka auttavat sinua rakentamaan asiakaskeskeisiä tuotteita. Opit hyödyntämään tekniikoita omassa arjessasi, ja rikastamaan ideointia tuotteen ympärillä.

Kenelle koulutus on tarkoitettu? 

Tuoteomistajat, product ownerit, product managerit, liiketoimintavastaavat, projektipäälliköt ja muut tuote- ja palveluyritysten henkilöt, jotka haluavat olla asiakaskeskeisempiä.

Ei esitietovaatimuksia

Opetusmenetelmä

Haluamme, että koet palvelumuotoilun. Siksi vähemmän luentoa, enemmän soveltavia ryhmäharjoituksia

Asiakaskohtaisissa koulutuksissa voimme jakaa päivän kahteen 3,5 tunnin moduuliin, ja koulutus on mahdollista luokkahuonetoteutuksena tai etätyökaluin toteutettuna.

 

Taskmill on ketterään johtamiseen ja valmentamiseen erikoistunut konsulttitoimisto. 
Tutustu meihin täällä: https://www.taskmill.fi/


Oma koulutus tai tapahtuma Oppia.fi:hin?

Ota yhteyttä!