Johtajan laatu

Kesto: 2.0 pv
Kurssin hinnoittelu

Tuotekuvaus

Hyödyt kurssista ovat moninaiset
Organisaatioiden ja yritysten johdolle ja johtajille suunnatun koulutuksen tarkoituksena on auttaa ymmärtämään mitä moderni laatu tarkoittaa organisaatioiden johtamisessa. Laatu on keino tehdä rahaa ja parantaa tulosta, mutta harvoin sen johtamista ymmärretään tai toteutetaan, vaikka se olisikin organisaation jatkuvuuden ja menestyksen kannalta erittäin keskeistä. Yksikään laadun tai erinomaisuuden avulla menestyvä yritys ei ole onnistunut ilman johdon ymmärrystä ja sitoutumista laatuun! Tähän tähtää myös ISO 9001:2015, jossa vastuu laadun johtamisesta on osoitettu organisaation ylimmälle johdolle – aivan oikeaan paikkaan.

Kohderyhmä
Kurssi on tarkoitettu henkilöille, joiden tehtävänä on johtaa yritystä tai organisaatiota ja luoda laatutavoitteita, strategioita. Kurssi sopii myös päälliköille, jotka johtavat myyntiä ja markkinointia, tuotekehitystä, tuotantoa tai laatua. Kurssi sopii myös henkilöille, jotka pohtivat ISO 9001:n päivittämistä uuteen ISO 9001:2015 järjestelmään ja haluavat saada yleiskäsityksen laadun johtamisesta ja siihen liitetyistä konsepteista ja filosofioista.

Palvelumme
Koulutuksessa tutustutaan luentojen, keskustelujen ja demonstraatioiden avulla modernin laadun keskeisiin ajatuksiin kuten Juranin trilogia, vaihtelun ymmärtäminen ja erityis-ja normaalivaihtelun käsitteisiin johdon näkökulmasta. Koulutuksessa käsitellään laatuajattelun kehitystä, sekä siihen liittyvien merkittävimpien vaikuttajien ajatuksia. Lisäksi käsitellään laatuun liitettyjä konsepteja kuten Lean ja Six Sigma, sekä ISO 9001. Koulutuksen tarkoituksena on, että osallistujat ymmärtävät modernin laadun määritelmän, sekä pystyvät näkemään sen soveltamisen oman organisaationsa viitekehyksessä. Lisäksi voit keskustella alan asiantuntijan kanssa tilaisuudessa tai ottaa häneen myöhemmin yhteyttä henkilökohtaisesti.

Kouluttaja

Matti Pesonen
Matti Pesonen



Päivä1

8:30 Ilmoittautuminen ja kahvi
9:00 Avaus ja esittely
9:10 Kokonaiskuva laadusta ja sen vaikutuksesta liiketoimintaan
10:00 Laadun mestarit ja heidän keskeiset ajatuksensa
11:00 Laadun kolme universaalia yleispätevää prosessia 
12:00 Lounas
13:00 Johtaminen ja laatukulttuuri – kestävä pohja toiminnalle  
14:15 Kahvi
14:45 Laatutavoitteet ja strategia
15:45 Keskustelu
16:00 Päivä päättyy

 

Päivä 2

8:30 Päivän aloitus
Tuoteinnovaatio ja niiden johtaminen 
9:30 Kahvi
10:00 Läpimurto ja suorituskyky
12:00 Lounas 
13:00 Laadun ohjaus ja stabiilin tilan ylläpito
14:15 Kahvi
14:45 ISO 9001:2015, Lean ja Six Sigma -konseptien keskeinen sisältö
15:45 Keskustelu
16:00 Koulutus päättyy

 

Oma koulutus tai tapahtuma Oppia.fi:hin?

Ota yhteyttä!