Google Ads-tehokurssi

Kesto: 1.0 pv
Kurssin hinnoittelu

Tuotekuvaus

Ads-kurssi, joka opettaa luomaan tarkkoja ja kustannustehokkaita Ads-kampanjoita

  • Google Adsin ja hakukonemainonnan perusteet
  • Google Ads -kampanjan perustaminen
  • Budjetin ja klikkaushintojen asettaminen
  • Mainonnan kohdentaminen oikealle maantieteelliselle alueelle
  • Oikeiden ja tarkkojen avainsanojen valinta
  • Opi kirjoittamaan tehokkaita Ads-mainoksia
  • Käytä ilmaisia mainoslaajennuksia järkevästi
  • Opi käyttämään tulosseurantaa mainonnan kannattavuuden selvittämiseksi
  • 10 yleistä Ads-virhettä – miten välttää ne ja säästää selvää rahaa
  • Edistyneet Ads-vinkit entistä parempiin tuloksiin
  • Opi Display-mainonnan ja uudelleenmarkkinoinnin perusteet

Ads-kurssille osallistujat saavat 6 kk käyttöoikeuden laajaan oppimateriaalitietokantaamme, johon sisältyy myös 1 kk sähköpostituki.

Kenelle: Kaikille, jotka haluavat mainostaa tuotteitaan helposti ja tarkasti kohdennettuna Googlen hakutulosten yhteydessä.



Google Adsin ja hakukonemainonnan perusteet

  • Miksi hakukonemainonta on niin tehokasta: hakumainosten osuvuus
  • Hakukonemainonnan muut edut: nopeus ja mitattavuus
  • Miten Adsin klikkausperusteinen mainonta (CPC) toimii?

Ensimmäisen Ads-kampanjan luominen

  • Uutta: Adsin uusi käyttöliittymä
  • Ensimmäisen kampanjan ohjattu luominen
  • Kampanjan perusasetukset: hakuverkosto vs. display-verkosto
  • Maantieteellinen kohdentaminen (sijainti) ja kieliasetukset
  • Hintatarjousstrategia: manuaalinen vs. automaattinen
  • Manuaaliset hintatarjoukset ja oletushintatarjous (CPC)
  • Kampanjan päiväbudjetin asettaminen
  • Adsin rakenteen ymmärtäminen: kampanja, mainosryhmä ja mainokset

Tehokkaiden tekstimainosten luomien

  • Tehokkaiden otsikoiden kirjoittaminen
  • Optimoitu näkyvä URL-osoite
  • Oikean lopullisen URL-osoitteen määrittely (laskeutumissivu)
  • Mobiilimainoksen asetukset
  • Mainosten A/B -testaus

Oikeiden avainsanojen löytäminen Avainsanojen suunnittelijalla

  • Miten löytää olennaiset avainsanat omille tuotteille?
  • Markkinatutkimuksen teko Adsin avainsanasuunnittelijalla
  • Avainsanan keskimääräisen kuukausittaisen hakuvolyymin ja klikkaushinnan selvittäminen
  • Eri sijaintien vertailu tuotteiden/palveluiden kysynnän kannalta
  • Avainsanojen tarkkuus: laaja, lausehaku ja tarkka vastaavuus
  • Negatiivisten avainsanojen käyttö

Lisää hyödyllisiä Ads-toimintoja

  • Yleisimmät mainoslaajennukset: sijainti, sivustolinkit, puhelu ja huomiotekstit
  • Kampanjan ajastus: aloitus- ja lopetuspäivämäärä
  • Tulosseurannan käyttöönotto Adsissa, konversioiden tuonti Google Analyticsista
  • Dynaaminen avainsanan lisäys mainostekstiin
  • Varsinaiset hakutermit eli mitä käyttäjät syöttivät Google-hakuun
  • Kertaus: 10 yleistä ja kallista Ads-virhettä

Display-mainonta ja uudelleenmarkkinoinnin perusteet

  • Milloin käyttää display-verkostoa ja kuvamainoksia?
  • Display-kampanjan luominen
  • Parhaat mainosbannerien formaatit ja koot
  • Uudelleenmarkkinointi eli esim. web-sivustolla käyneiden muistuttaminen kuvamainoksella

Oma koulutus tai tapahtuma Oppia.fi:hin?

Ota yhteyttä!