Asiantuntijan myyntivalmennus

Kesto: 1.0 pv
Kurssin hinnoittelu

Tuotekuvaus

Oletko kova osaaja, mutta jostain syystä muut eivät sitä tajua? Näetkö oman osaamisesi arvon muille? Entä osaatko myydä omaa osaa­mistasi tehok­kaasti?

Koulu­tuk­sessa pohdimme syväl­li­sesti myynnin ja myyn­ti­tai­tojen merki­tystä asian­tun­ti­jatyössä. Käymme läpi asian­tun­ti­ja­pal­ve­luiden myyn­ti­pro­sessin vaihe vaiheelta käytännönläheisesti niin, että voit siirtää oppimaasi helposti omaan työhösi. Lisäksi käännämme katseemme asiakaslähtöiseen toimintatapaan ja pohdimme arvomyynnin käsitettä. Koulutuksessa opit myös tunnistamaan omia vahvuuksia ja heikkouksia ja kehittämään osaamistasi oikeaan suuntaan.  

Ei tylsiä kalvosulkeisia! Lähikoulutuksena toteutettu pien­ryh­mä­val­men­nuk­semme antaa runsaasti tilaa keskus­te­lulle ja muiden osal­lis­tujien koke­muk­sista oppi­mi­selle. 

 

Hyödyt osallistujille

  • Ymmärrät myyn­ti­tai­tojen merki­tyksen oman asian­tun­ti­ja­työsi kannalta
  • Ymmärrät asia­kas­läh­töisen toimin­ta­tavan ja arvo­myynnin peri­aatteet
  • Tunnistat asian­tun­ti­ja­pal­ve­luiden myyn­ti­pro­sessin eri vaiheet
  • Osaat hahmottaa ostajan näkö­kulmaa myyn­ti­ti­lan­teissa ja opit käymään tulok­sel­lisia myyn­ti­kes­kus­teluja
  • Tunnistat omat vahvuutesi ja kehit­tä­mis­koh­teesi myyn­ti­työssä
  • Saat asian­tun­ti­ja­pal­ve­luillesi entistä enemmän tyyty­väisiä asiak­kaita

Kenelle

Tuotepäälliköille, projektipäälliköille ja muille asiantuntijoille suunnattu käytännönläheinen myyntivalmennus, joka vahvistaa osallistujien asiantuntijapalveluiden myyntitaitoja.



08:30 Ilmoittautuminen ja aamiainen

08:55 Etäosallistujien sisäänkirjautuminen

09:00 Millainen on hyvä asian­tuntija-myyjä?

  • Arvo­myynnin peri­aatteet
  • Asia­kas­läh­töinen toimin­tatapa
  • Ostajan näkö­kulman ymmär­tä­minen
  • Palve­luiden myynnin erityis­piirteet

Harjoitus: Omien asia­kas­tai­tojen itsear­vioin­ti­tehtävä

10:00 Tauko

10:15 Asian­tun­tijan myyn­ti­pro­sessin vaiheet

  • Myyn­tityön suun­nittelu
  • Asia­kas­lu­pauksen määrit­tä­minen
  • Asia­kas­kon­taktien luominen
  • Tehokas pitchaus – ensim­mäiset tärkeät minuutit
  • Asiakkaan luot­ta­muksen voit­ta­minen
  • Kysy­mys­tek­niikat ja aktii­vinen kuuntelu

12:00 Lounas

13:00 Asian­tun­tijan myyn­ti­pro­sessin vaiheet jatkuu…

  • Ratkaisun tuot­ta­minen ja tarjouksen laati­minen
  • Ratkaisun esit­tä­minen ja argu­men­tointi
  • Vasta­väit­teiden käsittely ja muutos­vas­ta­rinnan työs­tä­minen
  • Hinnoittelu, hinnan myyminen ja kaupan klousaus
  • Palvelun tuot­ta­minen ja asia­kas­tyy­ty­väi­syyden varmis­ta­minen
  • Asia­kas­suhteen jatku­vuuden turvaa­minen

14:15 Kahvi

14:30 Oman myyn­ti­osaa­misen hiominen

  • Itse­luot­tamus myyn­ti­työssä
  • Oman osaa­misen kiteyt­tä­minen
  • Miten asiakas suhtautuu asian­tun­tijaan?
  • Oman osaa­misen vakuuttava myyminen
  • Omien vahvuuksien ja kehi­tys­koh­teiden tunnis­ta­minen

15:30 Koulutuspäivä päättyy

Oma koulutus tai tapahtuma Oppia.fi:hin?

Ota yhteyttä!