SIAM - Service Integration & Management
Tiedote: Koronaviruksen vaikutukset Oppia verkkokaupan tapahtumatoimintaan
Huom! Tapahtuma on muutettu virtuaaliseksi, osallistujia on tiedotettu asiasta. Osallistujat pääsevät seuraamaan tapahtumaa Event App selainsovelluksen kautta verkon yli. Event App ohjeistus toimitetaan osallistujille henkilökohtaisesti.
Palveluintegraation tapahtuma SIAM 2020 kokoaa yhteen palvelunhallinnan ja hankinnan ammattilaiset sekä palveluiden tuottamiseen osallistuvat ammattilaiset. Tapahtuma järjestetään virtuaalisena.
SIAM 2020 -tapahtumassa päivän aiheina ovat:
- Miten palveluintegraatiota on toteutettu käytännössä eri organisaatioissa
- Mitkä ovat palveluintegraation keskeiset hyödyt ja miksi se yleistyy voimakkaasti
- Miten palveluintegraatiota on otettu käyttöön
- Miten hyödynnät data-analytiikkaa palveluiden johtamisessa
- Kuinka hyödynnät palveluintegraatiota julkisten pilvipalveluiden (Public Cloud) hallinnassa ja johtamisessa
Näihin kysymyksiin ratkaisuja ja vastauksia haemme asiantuntijapuheenvuorojen kautta, mutta myös yhdessä osallistujien kanssa. Jokaisen puheenvuoron yhteyteen olemme varanneet aikaa myös kysymyksille. Mukana case esimerkkejä seuraavilta yrityksiltä: OP, YIT, UPM ja Valmet.
Palveluintegraatio (SIAM) on viime vuosina voimakkaasti yleistynyt toimintamalli, jossa organisaatiot ohjaavat keskitetysti toimittajiaan ja sisäistä toimintaa toimimaan yhtenäisten toimintatapojen ja prosessien mukaisesti. Tavoitteena on varmistaa, että palvelut ja niihin liittyvät prosessit toimivat saumattomasti ja tehokkaasti monitoimittajaympäristössä.
Palveluintegraatiossa korostuu yhteistyö, läpinäkyvyys palveluihin, toimintamallien tehostaminen sekä toiminnan jatkuva mittaaminen ja analysointi. Palveluintegraation hyötyinä ovat tyypillisesti parantunut käyttäjätyytyväisyys, parantunut tuottavuus sekä säästöt kokonaiskustannuksissa.
Tapahtuma on suunnattu palvelunhallinnan ja palveluintegraation ammattilaisille, palvelujohtajille, hankinnan ammattilaisille ja kaikille palveluiden tuottamiseen osallistuville niin asiakasorganisaatioissa, toimittajaorganisaatioissa kuin palveluintegraattorina toimivissa tai sellaiseksi suuntaavissa organisaatioissa.
Ohjelmassa mukana mielenkiintoisia puheenvuoroja ja case esimerkkejä. Lue lisää ohjelmasta alta ja ilmoittaudu mukaan!
CASE YIT YIT:n CIO Esa Nykänen avaa strategisia ajureita ekosysteemin transformaatiolle YIT:llä ja kertoo, miksi palveluintegraatiolla on siinä keskeinen rooli. Lisäksi kuulemme kuinka palveluintegraatio on YIT:llä organisoitu käytännössä ja mitä tuloksia on saavutettu.
CASE OP OP:n SIAM tiimin vetäjä Alex Hakala kertoo miksi palveluintegraatio on ollut OP:ssä keskeisessä asemassa, kuinka se on organisoitu ja kuinka se sovitetaan yhteen ketterien toimintamenetelmien kanssa.
CASE UPM UPM:n Tiia Laitinen kertoo kuinka UPM hyödyntää data-analytiikkaa palveluiden johtamisessa. Kuulemme mitkä ovat olleet UPM:n draiverit, mikä on UPM:n visio pitkällä tähtäimellä ja missä pisteessä UPM on nyt.
CASE VALMET Digitalisaatio laajenee voimakkaasti teollisuusalan yrityksissä ja tekee IT:stä entistä kriittisemmän. Valmetin SMO:n johtaja Juha Mäkinen kertoo Valmetin matkasta palveluintegraatiossa, sekä raottaa tulevaisuuden suunnitelmia.
PALVELUINTEGRAATION TRENDIT Sofigaten Pavel Haimi kertoo palveluintegraation viimeisimmistä trendeistä sekä mm. palveluintegraation roolista pilvipalveluiden johtamisessa.
Puhujat
Business Executive
Pavel Haimi
Sofigate Oy
Product Owner
Alex Hakala
OP Osuuskunta
Delivery Manager
Minna Joensuu
Melkki IT
Manager IT Service Management
Tiia Laitinen
UPM
Director Service Management Office
Juha Mäkinen
Valmet Technologies Oy
CIO
Esa Nykänen
YIT